Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według pojazdu
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 811
10.04.2024 Opole, pętla Pużaka. Ledwo albo aż 19k przebiegu pojazdu, który jeździ od mniej więcej 4,5 miesiąca.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 13:04 11-04-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 811
10.04.2024 Opole, pętla Pruszkowska-Politechnika. Nieco inna zabudowa dachu i brak dzielenia przedniej szyby to takie dwie widoczne na pierwszy rzut oka różnice w starej i nowej dostawie od Solarisa. Linia 25: Pruszkowska-Politechnika - Pużaka.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 13:02 11-04-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 811
10.04.2024 Opole. W 14 rocznicę katastrofy smoleńskiej dane mi było śmigać elektrykiem z nowej dostawy. Miał być pojazd ze starej, ale tego dnia dali nówkę, ze względu na jakieś problemy techniczne. Nowością w elektrykach z 2023 roku jest niedzielona szyba przednia, kamery z czujnikami martwego pola, które wykrywają pieszych, rowerzystów, mały wyświetlacz z kamerą rozpoznającą znaki drogowe, ograniczenia prędkości oraz informujący o zbyt bliskim trzymaniu się poprzedzającego pojazdu. Denerwują tylko trochę dźwięki różnych komunikatów, które czasami nie mają pokrycia w rzeczywistości n.p czujnik wykrył ducha po prawej stronie autobusu. Lodówka znalazła się w kieszeni drzwi kabiny. Jest bardzo ciasny dostęp do pokrywy od jej górnej strony. Ledwo wchodzi litrowa butelka. Bardzo mało miejsca prze to jest także na plecak lub torbę. Nieco mało mocy przy przyśpieszaniu, ale potem autobus nadrabia.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 12:57 11-04-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
27.01.2024 Opole, ul. Krapkowicka. Przejazd techniczny z pętli Winów (po zakończeniu kursu) na ładowanie, na pętlę Prószkowska-Politechnika. W miarę krótki czas pracy. W sobotę brygada 2503 na drugiej zmianie ma tylko niecałe 7h pracy. Do tego dwie długie przerwy na ładowanie. W ostatnich dwóch dniach pracę uprzykrzają menele. Dzień wcześniej musiałem dosyć długo jedną z takich osób wypraszać z autobusu. Dodatkowo nie dała spokojnie odbyć przerwy przychodząc trzy razy i pytająć się kiedy odjazd. Wieczorem chyba ten sam menel na ostatnim kursie nie wysiadł na ostatnim przystanku i znowu kilkukrotne proszenie go o wyjście z pojazdu. A tego dnia to już kompletnie się działo. Zmiennik wzywał policję do menela, który zasnął mu w autobusie i dojechał tam do pętli. Ja też miałem problem. Przed ostatnim kursem widziałem jak w stronę pętli idzie ledwo trzymając się na nogach kolejny pijak. Miałem 10 minut przerwy i nie otworzyłem mu drzwi. On dobijał się przez ten czas i łaził koło autobusu. Z 2 minuty przed odjazdem na miejscu pojawiła się policja, która próbowała mnie w komicznej sytuacji przekonać, że ten facet to osoba komunikatywna. Na szczęście po mojej odpowiedzi, że ze względów bezpieczeństwa nie zabiorę tej osoby policja odpuściła. Pozwolono mi jechać mówiąc, że porozmawiają sobie z panem :)

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 11:36 28-01-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
15.01.2024 Pulpit elektrycznego Solarisa. Bardzo podobny do klasycznej wersji Diesla. Z różnic stacyjka podobnie jak w zwykłym autobusie uruchamia albo nawet lepiej pasuje tutaj słowo odblokowuje pojazd. Po uruchomieniu dopiero przekręcenie hamulca ręcznego włącza wspomaganie kierownicy. Reszta różnic to głównie ekran główny komputera, który pokazuje poziom baterii (wskaźnik analogowy i cyfrowy jak w telefonie), wskaźnik ekonomicznej jazdy, który pokazuje czy aktualnie pobieramy czy oddajemy energie do baterii. Hamowanie oddaje energie (rekuperacja), a przyśpieszanie zabiera potrzebny prąd. Dodatkowe ogrzewanie z pieca, więc coś tam może czasem lekko dymić.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:53 16-01-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
15.01.2024 Opole, pętla Prószkowska-Politechnika. Po lewej jeden z budynków politechniki. Z tyłu widać Kościół Rzymskokatolicki pw Św. Józefa. Po ładowaniu należy cofnąć na przystanek, aby poprawnie rozpocząć kurs jako linia 25. Z ładowarki w tej lokalizacji korzysta też czasem linia 15. Po prawej dodatkowe miejsce, które w dni robocze przewidziane jest na postój linii 7. Dla linii 7 jest to wyłącznie przystanek techniczny, gdzie kierowca ma dostęp do przenośnej toalety i może odbyć przerwę. Linia 25: Prószkowska-Politechnika - Pużaka.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:42 16-01-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
15.01.2024 Opole, pętla Prószkowska-Politechnika. Mała zamiana brygad i tego dnia zaczynałem z tej samej pętli, ale za to elektrykiem na linii 25, a nie niezbyt lubianą przeze mnie linią 7, która ma swoje miejsce postojowe widoczne po prawej stronie. Solaris z pierwszej dostawy (2022 rok). O ile zbyt cała to ekologia elektrycznych autobusów w Polsce to niezła afera, tak po prostu lubię jazdę tymi Solarisami. Fantastycznie się nimi jeździ. Bardzo dobre hamulce i fajne przyśpieszenie. Można zapomnieć, że prowadzi się tak ciężki pojazd. Po lewej ładowarka z wysuwającym się pantografem (ładowanie odwrócone). Obecnie w Opolu są takie dwie i obie działają (druga na pętli Pużaka). W tej chwili tabor MZK Opole to koło 110 autobusów, w tym 13 elektryków (razem z dwoma przegubami). Ładowarka ma charakterystyczne, podświetlane logo na boku, które dodatkowo świeci się w zależności od dostępności ładowania. Na zielono - ładowarka wolna i gotowa do pracy, niebiesko - trwa ładowanie, czerwono - awaria.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:34 16-01-2024
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 803
18.12.2023 Opole, pętla Pużaka. Z wolnego dnia trafiła mi się możliwość przejechania się po raz drugi w Opolu elektrykiem. Jest to starsza seria pięciu wozów z 2022 roku. Za autobusem (niewidoczna) nowa ładowarka, a po prawej widać przystanek dla wysiadających oraz stację wysokiego napięcia. Obecnie linia 25 obsługiwana jest w 100 procentach elektrykami, a te pojawiają się też wieczorami i weekendami na linii 15. Co by nie mówić lubię linię 25. Szczególnie ciekawie śmiga się wąskimi uliczkami pozbawionymi chodników w rejonie pętli obok Politechniki. Obecnie linia 25 korzysta z pierwszej ładowarki, właśnie na pętli Prószkowska Politechnika. Na Pużaka krótkie, około 10 min przerwy nie wymagają doładowania się prądem. Na Politechnice odpadła mi jedna z przerw na ładowanie z powodu korków i opóźnień, ale potem spokojnie odbyłem 3 kolejne przerwy. Ładowanie z poziomu 55 procent do 90 zajmuje około 15 minut. Dokowanie wysuwającego się z ładowarki pantografu (ładowanie odwrócone) jest automatyczne. Trzeba trzymać się linii i wjechać w specjalne progi przednimi kołami. Potem już tylko hamulec ręczny i obserwowanie wskazań wyświetlacza deski rozdzielczej oraz kamery, która przełącza się sama na widok opuszczającego się pantografu. Od ostatniej jazdy w sierpniu da się zauważyć, że elektryki dostały aktualizację zmniejszającą przyśpieszenie, szczególnie w początkowej fazie ruszania. Linia 25: Pużaka - Prószkowska Politechnika.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:24 21-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 806
14.12.2023 Opole, al. Wincentego Witosa. Opole od kilku dni eksploatuje nowe autobusy elektryczne w ilości 8 sztuk. Dołączyły one do 5 solowych Urbino 12 electric, które można spotkać na liniach 25 i 15. Solarisy z kolejnej dostawy to 6 sztuk Urbino 12 eletric (nr taborowe od 806 do 811) oraz 2 Urbino 18 eletric, z nr taborowymi 870 i 871. Pojazdy są nieco lepiej wyposażone od poprzednich. Mają zamontowany system wykrywania pieszych w martwym polu czy też system neutralizujący bakterie i wirusy. Nowe 8 elektryków nie wyjechało od razu na drogi. Obecnie na ulicach Opola jednocześnie można spotkać zazwyczaj obydwa przeguby oraz maksymalnie 2-3 krótkie Urbino. Oczywiście mowa o nowej dostawie. Nowe autobusy trafiły na większość brygad z 5 nazwie, czyli obsługują większość brygad linii 5, 9 i 13. Dodatkowo w weekendy będą pojawiać się na linii 3. Linia 9: Bierkowice - Witosa.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 15:56 14-12-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 801
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Jeden z pięciu elektryków na stanie przewoźnika. Pojazdy te posiadają nr taborowe od 801 do 805 i obsługują w dni robocze kursy na linii 25. Wieczorami od poniedziałku do piątku oraz przez cały dzień w weekendy obsługują też wybrane brygady na linii 15. Aktualnie jedyna szybka ładowarka pantografowa znajduje się na końcowej pętli linii 25 na pętli Pruszkowska Politechnika. Bliskość końcowych pętli linii 15 (Winów Szkolna i Wójtowa Wieś) zapewnia też szybki dojazd na ładowanie także jako linia 15. Obecnie powstaje druga ładowarka pantografowa na pętli Pużaka. Niedługo powinny pojawić się kolejne Solarisy z drugiego zamówienia na eletryki. 6x 12 metrów oraz 2 przegubowce zasilą grupę linii nr 5, 9 i 13. To jeszcze nie koniec, bo we wrześniu podpisano konrakt na kolejne wozy od Solarisa, które do Opola dotrą w 2024 roku. Będzie to 9 wozów o długości 12 metrów na grupę linii nr 3 i 11. Łącznie więc Opole będzie posiadać 22 elekryki, w tym 2 przegubowe, na około 100 pojazdów w taborze.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:21 05-10-2023
[ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 1
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u